شیا‌ئومی اخیرا تلویزیون جدید ۵۰ اینچی خود را با نام Mi TV 4A معرفی کرده است. این محصول جدید شیائومی در کنار قیمت ۳۷۲ دلاری به‌منظور تکامل انواع تلویزیون‌های سری پیشین Mi TV 4A طراحی شده است.

شیا‌ئومی تلویزیون جدید ۵۰ اینچی 4K خود را با نام Mi TV 4A معرفی کرد

شیائومی با معرفی یک مدل تلویزیون جدید ۵۰ اینچی با برند Mi TV 4A در حال توسعه‌ی مدل‌های موجود تلویزیون‌های هوشمند خود است، این مدل جدید تنوع این نوع از تلویزیون‌های شیائومی را به عدد ۶ می‌رساند که در ابعاد ۳۲ تا ۶۵ اینچی موجود هستند. آخرین مدل ۵۰ اینچی معرفی شده توسط Xiaomi از همان طراحی پیشین سری تلویزیون‌های Mi TV 4A بهره می‌برد که حدود یک سال پیش عرضه شده‌اند. ویژگی‌های هوشمند تلویزیون جدید شیائومی نیز همانند سری ‌پیشین خود است که حالا توسط فناوری تشخیص صدا کامل‌تر از قبل شده است. این محصول برای یک دوره‌ی کوتاه مدت که از ۱۹ ژانویه آغاز می‌شود قابل پیش‌خرید است و بلافاصله چهار روز بعد از آن در تاریخ ۲۳ ژانویه در چین عرضه خواهد شد.

تلویزیون ۵۰ اینچی Mi TV 4A از صفحه‌نمایش با رزولوشن (4K UHD (۲۱۶۰×۳۸۴۰ و نرخ بازیابی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. پنل این محصول از استانداردهای +HDR10 و (HLG (Hybrid Log-Gamma پشتیبانی می‌کند، به طور کلی این تلویزیون به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی Amlogic L962 با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز به‌همراه چیپ گرافیکی ARM Mali 450 و ۲ گیگابایت رم مجهز است. همچنین این محصول از بلندگوهای استریو با صدای دالبی و پشتیبانی از DTS-HD بهره می‌برد، این در حالی است که این دستگاه قابلیت‌های تشخیص صدا به منظور کنترل تلویزیون از طریق ریموت کنترل را نیز ارائه می‌دهد. بدیهی است که ریموت کنترل این محصول علاوه بر جستجو در محتوای مورد نظر، برای کنترل دیگر ابزارهای هوشمند شیائومی که شبکه‌ی یکسانی را با تلویزیون این شرکت به اشتراک می‌گذارند نیز استفاده می‌شود. همچنین با اتصال از طریق بلوتوث نسخه‌ 4.2LE کاربران قادر خواهند بود تا از طریق انواع دیگر لوزام جانبی نظیر موس و کیبورد به تلویزیون خود متصل شوند و از امکانات هوشمند آن مانند وب‌گردی به بهترین نحو ممکن منتفع شوند. از جمله امکانات و قابلیت‌های ارزشمند دیگر این تلویزیون می‌توان به حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی از نوع eMMC5، دو پورت USB، سه پورت HDMI، پورت اتصال اترنت، یک ورودی AV و یک خروجی صدای S/PDIF اشاره کرد.

اگر چه ممکن است شرکت شیائومی به شدت در میان کاربران سیستم‌عامل اندروید به واسطه‌ی گوشی‌های هوشمند خود شناخته شده باشد؛ اما نقش این غول فناوری چینی را در توسعه‌ی تعداد وسیعی از محصولات الکترونیکی مصرفی، همچنین هوش مصنوعی و ابزار واقعیت مجازی نباید نادیده گرفت. عرضه‌ی یک تلویزیون جدید جای تعجب ندارد؛ اما تا حدی غیر‌منتظره است که ببینیم یک مدل تلویزیون جدید به منظور توسعه‌ی خط تولید تلویزیون‌های یک سال پیش شرکت، معرفی شده است. در هر صورت، آخرین مدل تلویزیون شیائومی قرار است با قیمت ۳۷۲ دلار به بازار عرضه شود. البته شیائومی ظاهرا یک تخفیف ۱۵.۵۴ دلاری را نیز به مدت زمان نامعلوم  هنگام عرضه در نظر گرفته است. در حال حاضر هنوز اطلاعات دیگری مبنی بر عرضه‌ی این محصول به دیگر نقاط جهان وجود ندارد.