شیائومی نظرسنجی صفحه‌ی توییتر خود را به دلیل نتیجه‌ی غافل‌گیرکننده‌ی آن، به‌کلی حذف کرد.

در پی شکست MIUI از اندروید وان، شیائومی نظرسنجی خود را پاک کرد

دستگاه‌های شیائومی همواره در کنار داشتن سخت‌افزار خوب، قیمت‌های پایینی دارند که این موضوع باعث محبوبیت این برند چینی شده است؛ اما پوسته‌ی MIUI که توسط این شرکت به‌صورت پیش‌فرض روی تمام گوشی‌های شیائومی به‌غیر از Mi A1 نصب است، مورد پسند خیلی از کاربران نیست. بنابراین وقتی Mi A1 رونمایی شد، با استقبال و تحسین فراوانی روبه‌رو شد. چند روز پیش شیائومی در صفحه‌ی توییتر خود یک نظرسنجی را شروع کرد و از کاربران خواست که بگویند آیا طرفدار MIUI هستند یا اندروید وان را ترجیح می‌دهند؛ اما از آن‌جایی که نتیجه‌ی نظرسنجی خلاف میل شیائومی رقم خورد، این شرکت به طرز عجیبی آن را از صفحه‌ی خود پاک کرد.

با این وجود، نظرسنجی یادشده توسط بسیاری از کاربران دیده شدو نتیجه‌ی آن بسیار جالب از کار درآمد؛ احتمالا شیائومی متوجه شده است که استقبال کاربران از Mi A1 تا حد زیادی به دلیل وجود اندروید نسبتا خام در این گوشی است. نکته‌ی عجیب، رفتار بچه‌گانه‌ی این شرکت در مواجهه با این موضوع است. هرچند قابل درک است که نتیجه‌ی نهایی نظرسنجی به واقع مطابق میل این شرکت نبود؛ اما انتظار نمی‌رفت که این شرکت بخواهد یک نظرسنجی را به این دلیل که خلاف میل آن است پاک کند و بر واقعیت‌ها سرپوش بگذارد.

توییتر شیائومی

شاید بهتر بود این گونه به ماجرا نگاه می‌شد که کاربران درخواست گوشی جدیدی با اندروید وان دارند. در مجموع، شرکت‌ها یا نباید از نظرسنجی به قصد تبلیغات و خودنمایی استفاده کنند یا قبل از این کار از موافق بودن اکثریت آرا و نتیجه‌ی آن اطمینان حاصل کنند.