اچ‌پی از سه مانیتور جدید با رزولوشن 4K و درگاه USB-C پرده‌برداری کرده است. این سه مانیتور در اندازه‌های ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اینچی ارائه می‌شوند.

مانیتورهای حرفه‌ای اچ پی با رزولوشن 4K و درگاه USB-C معرفی شدند

اچ‌پی سه مانیتور جدید با رزولوشن 4K و درگاه USB-C معرفی کرده است که به‌ ترتیب Z27، Z32 و Z43 نام دارند. اتصال این مانیتورها به دستگاه‌های مختلف ساده خواهد بود و رنگ‌های sRGB را با دقت بالا به نمایش خواهند گذاشت.

USB-C تدریجا در حال تبدیل شدن به استانداردی جدید برای مانیتورها است و در جریان نمایشگاه CES سال جاری، از مانیتورهای مختلفی با درگاه USB پرده‌برداری شد. حالا اچ‌پی سه مانیتور Z27، Z32 و Z43 را به لیست بلندبالای مانیتورهای خود اضافه کرده  که اندازه‌ی آن‌ها به‌ ترتیب ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اینچ است. خریداران اصلی این مانیتورها افراد حرفه‌ای هستند که به پنل IPS LCD با رزولوشن 4K، عمق رنگ ۱۰ بیتی و زاویه‌ی نمایش ۱۷۸ درجه نیاز دارند. در اپلیکیشن‌هایی که از خروجی رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کنند، امکان مشاهده‌ی طیف‌های رنگی یکدست‌تری وجود خواهد داشت؛ اما هیچ‌کدام از این نمایشگرها پهنه‌ی رنگی (گاموت) گسترده‌ای ندارند و با پوشش ۱۰۰ درصدی محدوده‌ی رنگی sRGB شاید برای برخی از کارهای گرافیکی مناسب نباشند.

مانیتور 4K اچ‌پی

تمام این مانیتورها ظاهر مشابهی دارند اما از نظر کارایی یکسان نیستند. با افزایش اندازه‌ی مانیتور، ویژگی‌های ارگونومی کاهش پیدا می‌کند. برای مثال در مدل ۲۷ اینچی تمام تنظیمات (چرخش حول محور افقی و عمودی،‌ خم شدن به سمت عقب و جلو و تنظیم ارتفاع) امکان‌پذیر است. اما در مدل ۳۲ اینچی امکان چرخش نمایشگر وجود ندارد و در مدل ۴۳ اینچی، علاوه بر نبود امکان چرخش، تنظیم ارتفاع هم ممکن نیست. اگر احساس می‌کنید این محدودیت‌ها برای شما مشکل‌ساز خواهند شد، خبر خوش این است که تمام این مدل‌ها از امکان نصب شدن روی پایه‌های VESA برخوردار هستند و می‌توانید پایه‌ی آن‌ها را تغییر دهید. در مورد حاشیه‌های اطراف دستگاه‌ نیز تفاوت‌هایی میان این سه مدل وجود دارد. در مدل ۳۲ اینچی حاشیه‌های چهار طرف مانیتور بسیار باریک هستند؛ اما در مدل ۲۷ اینچی تنها حاشیه‌های سه‌طرف نمایشگر باریک هستند و مدل ۴۳ اینچی فاقد حاشیه‌های فوق‌ باریک است؛ پس اگر می‌خواهید چند نمایشگر را در کنار یکدیگر قرار دهید تا تصویر بزرگ‌تری تشکیل دهید، باید مدل ۳۲ اینچی را انتخاب کنید.

در زمینه‌ی ورودی تصویر، تمامی مدل‌های به درگاه DisplayPort 1.2 در اندازه‌های استاندارد و مینی و همچنین درگاه HDMI 2 مجهز هستند؛ همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، هر سه مانیتور جدید اچ‌پی از درگاه USB-C بهره‌مند هستند که از استاندارد‌های DisplayPort 1.2 و HCDP 2.2 پشتیبانی می‌کند و امکان شارژ دستگاه‌ها از طریق این درگاه وجود دارد. تعداد درگاه‌های USB 3.0 در این نمایشگرها به سه می‌رسد که دو درگاه در پشت و یک درگاه در کنار نمایشگر جای داده شده است.

ال‌جی نیز مانیتورهایی با درگاه USB-C در اندازه‌های ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اینچی ارائه می‌کند؛ اما این مانیتورها را نمی‌توان رقبای مستقیم محصولات جدید اچ‌پی به شمار آورد. علاوه‌ بر این، اچ‌پی سعی کرده است نسبت به ال‌جی دست و دلبازی بیشتری به خرج دهد و نمایشگرهای خود را با ضمانت سه‌ساله و ضمانت اختصاصی روشنایی ساب‌پیکسل‌ها ارائه می‌کند. فروش مدل‌های ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اینچی به‌زودی از طریق وب‌سایت اچ‌پی شروع خواهد شد و قیمت آن‌ها به‌ ترتیب ۵۵۹، ۸۹۹ و ۷۹۹ دلار خواهد بود.