در این مطلب بازی‌های انحصاری پی‌سی را که برای عرضه در سال ۲۰۱۸ تایید شده‌اند معرفی خواهیم کرد. با زومجی همراه باشید.

بازی‌های انحصاری پی سی در سال ۲۰۱۸

با اینکه شاید تجربه بازی‌های ویدیویی روی کنسول‌ها راحت‌تر و کم دردسر‌تر باشد، با این حال پی سی کماکان در کنار تمام ویژگی‌ها و کاربرد‌های دیگرش، جزو محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای تجربه بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. با اینکه شاید قیمت قطعات کامپیوتر که این روز‌ها به شکل عجیب و غریبی افزایش داشته‌ است و کمی روی تمایل پیدا کردن گیمر‌ها به سمت پی سی تاثیر منفی بگذارد، اما قدرت بالای سخت‌افزاری و امکان اجرای بازی‌ها با گرافیک بهتر و واقع‌گرایانه‌تر مسائلی هستند که باعث می‌شوند دل کندن از کامپیوتر کار دشواری باشد.

اما در کنار این ویژگی‌ها، پی سی در سال ۲۰۱۸ میزبان یک سری بازی‌های انحصاری هم خواهد بود که در بین آن‌ها، آثار بسیار جذاب و ارزشمندی هم به چشم می‌خورند. سال گذشته بازی‌های بسیار عالی‌ای مثل Divinity Original Sin 2 یا Total War Warhammer 2 را به عنوان انحصاری پی‌سی داشتیم و امسال هم شاهد بازی‌های باکیفیتی خواهیم بود که فقط روی این پلتفرم منتشر می‌شوند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بازی‌های انحصاری‌ای که تا به امروز برای انتشار در سال ۲۰۱۸ و روی کامپیوتر تایید شده‌اند، داشتیم باشیم. توجه داشته باشید که شماره‌گذاری بازی‌ها با هدف رتبه‌بندی صورت نگرفته است:

Age of Empires Definitive Edition

۱- Age of Empires: Definitive Edition

  • تاریخ عرضه: ا اسفند
  • سازنده: استودیو فرگاتن امپایزر

قطعا اگر روزی بخواهیم لیستی از بهترین بازی‌های استراتژیک تاریخ تهیه کنیم، باید از Age of Empires هم حتما اسم ببریم. اولین نسخه این سری در سال ۱۹۹۷ منتشر شده بود و کمپانی مایکروسافت سال گذشته در جریان رویداد پی‌سی گیمینگ نمایشگاه E3 2017 از یک نسخه بهبود‌یافته این بازی با نام Age of Empires: Definitive Edition رونمایی کرد که ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۵ اکتبر و همزمان با ۲۰ سالگی نسخه اصلی بازی منتشر شود ولی به تصمیم مایکروسافت بازی تاخیر خورد و حال در تاریخ ۱ اسفند شاهد انتشار آن خواهیم بود. مایکروسافت علاوه بر این بازی قصد دارد نسخه بهبود‌یافته قسمت‌های دوم و سوم AoE و همچنین نسخه چهارم را به عنوان یک بازی کامل هم منتشر کند که البته این آثار هیچ‌کدام تاریخ انتشار مشخصی ندارند. 

Age of Empires: Definitive Edition از نظر گیم‌پلی مشابه نسخه اول این سری خواهد بود با این حال در جنبه‌های دیگر از گرافیک گرفته تا موسیقی و صداگذاری دست‌خوش تغییرات بسیار زیادی شده است تا کاملا شبیه به یک بازی استراتژیک مدرن باشد. این بازی با قیمت ۲۰ دلار و فقط از طریق فروشگاه خود مایکروسافت منتشر خواهد شد. 

Long Gone Days

۲- Long Gone Days

  • تاریخ عرضه: اسفند ۹۶/فروردین ۹۷ (نسخه Early Access)
  • سازنده: استودیو بورا

بازی‌هایی با طراحی پیکسلی که سعی در روایت داستانی غنی دارند، طی سال‌های اخیر هم مورد توجه بازی‌سازان و هم گیمر‌ها قرار گرفته‌اند و مثلا به عنوان یکی از نمونه‌های موفق اخیر در این سبک می‌توان به بازی Red Strings Club اشاره کرد. اما یکی دیگر از بازی‌های انحصاری پی‌سی که حس و حالی این چنینی دارد، Long Gone Days است که در ماه مارس در حالت Early Access از طریق استیم منتشر خواهد شد. در این بازی گیمر در نقش یک سرباز به نام رورک قرار می‌گیرد که ساکن کشوری به نام The Core است که توسط هیچ نهادی به رسمیت شناخته نشده است. در این کشور تمام افراد از بدو تولد برای کاری که قرار است در آینده انجام دهند تربیت می‌شوند و رورک هم از کودکی برای اینکه یک سرباز ماهر باشد آموزش دیده است. با این حال پس از آنکه رورک به یک ماموریت مهم فرستاده می‌شود، به این قضیه پی می‌برد که این ماموریت می‌تواند نتایج بدی برای بشریت داشته باشید و به همین دلیل هم تصمیم به ترک ماموریت خود گرفته و سعی می‌کند مانع از جنگی شود که کشورش در پیش رو دارد. 

با توجه به خلاصه داستان بازی Long Gone Days و البته یک نسخه دمو که پیش‌تر از این اثر منتشر شده، می‌توان گفت که با یک بازی نقش آفرینی با داستانی عمیق و تاثیرگذار طرف خواهیم بود که در آن، به مسائلی چون جنگ یا انسانیت پرداخته می‌شود. بازی برای روایت داستانش سبکی چون کتاب‌های تصویری انتخاب کرده که در آن دیالوگ‌ها در قالب متن نمایش داده می‌شوند و تصویر شخصیت‌ها نیز به شکل یک عکس در حین صحبت کردن‌شان پدیدار می‌شود. به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا نسخه نهایی Long Gone Days هم می‌توانند مانند نسخه دمو آن مورد استقبال عالی قرار بگیرد یا خیر. 

بازی Agony

۳- Agony

  • تاریخ عرضه: ۱۰ فروردین ۹۷
  • سازنده: استودیو مدمایند

بازی‌های ترسناک همواره طرفداران خاص خود را در بین گیمر‌ها دارند و همیشه سبک محبوبی به شمار می‌روند. اگر از طرفداران این نوع بازی‌ها باشید، خبر خوب برای‌تان این است که Agony یک اثر ترسناک با پتانسیل بالا به نظر می‌رسد که برای ترساندن‌تان، شما را یک راست به اعمال جهنم خواهد برد. در این بازی نقش فردی را ایفا خواهید کرد که به جهنم فرستاده شده تا شکنجه شود. با اینکه اطلاعاتی از گذشته این فرد در دست نیست، وی قدرت این را دارد که ذهن دیگر افراد یا حتی به مرور زمان هیولا‌های موجود در جهنم را کنترل کرده و برای مدتی در قالب آن‌ها قرار بگیرد. این روش مکانیسم اصلی گیم‌پلی بازی Agony به شمار می‌رود و باید با کنترل ذهن شخصیت‌ها یا هیولا‌های دیگر پازل‌های بازی را حل کرده و در موقعیت‌های خطرناک زنده بمانید. 

به هر حال محیط جهنمی، انواع و اقسام هیولا‌های وحشتناک و ایده خاص بازی پتاسیل خوبی برای تبدیل کردن Agony به یک اثر ترسناک موفق دارند و باید منتظر ماند و دید که آیا این بازی از حیث ترسناک بودن می‌تواند در حد و اندازه بازی‌هایی چون Outlast 2 ظاهر شود یا خیر.

pillars of eternity ii

۴- Pillars of Eternity II: Deadfire

  • تاریخ عرضه: ۱۴ فروردین
  • سازنده: آبسیدین اینترتینمنت 

نسخه اول بازی Pillars of Eternity که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، از این حیث برای طرفداران بازی‌های نقش آفرینی اهمیت داشت که استودیو خوش‌نام این سبک یعنی آبسیدین آن را ساخته بود. این بازی در عمل هم بسیار موفق ظاهر شد و یک بازی نقش آفرینی کلاسیک بود که یاد و خاطره بازی‌هایی چون Baldur's Gate را زنده می‌کرد. حال امسال شاهد انتشار نسخه دوم این بازی با نام کامل Pillars of Eternity II: Deadfire خواهیم بود که مانند قسمت قبلی، بودجه ساختش را از طریق یک کمپین مالی به دست آورده و باز هم توسط استودیو آبسیدین ساخته می‌شود که این خود، اثباتی بر این موضوع است که بازی کیفیت بالایی خواهد داشت. 

در حالی که نسخه اول بازی هم یک اثر نقش آفرینی بسیار کامل و پرجزییات بود، نسخه دوم پیشرفت‌هایی هم خواهد داشت که کیفیت آن را بیش از پیش بالاتر می‌برد. آبسیدین دقت زیادی به سیستم کلاس‌های بازی داشته و سعی کرده عمق زیادی به این بخش بدهد که باعث می‌شود هر بازیکنی بتواند شخصیت منحصر‌به‌فرد خودش را چه از نظر ظاهری و چه از نظر خصوصیات طراحی کند. از طرفی دیگر گیم‌پلی بازی باز هم نیازمند استراتژی و تاکتیک خواهد بود و برای پیروز شدن در مبارزه‌ها باید دقت بسیاری به خرج بدهید. همچنین در این نسخه یک کشتی هم در اختیار شما خواهد بود که با آن، می‌توانید به قسمت‌های مختلف جهان وسیع بازی سفر کنید. 

سال گذشته طرفداران بازی‌های نقش آفرینی با Divinity Original Sin 2 سرگرم شدند و Pillars of Eternity II: Deadfire هم پتانسیل این را دارد که امسال چنین تجربه‌ای برای علاقه‌مندان این سبک خلق کند.

بازی Chuchel

۵- Chuchel

  • تاریخ عرضه: اوایل ۲۰۱۸
  • سازنده: آمانیتا دیزاین

استودیو آمانیتا دیزاین سازنده بازی‌هایی چون Machinarium، Botanicula و Samorost است که همگی جزو آثار خوش‌ساخت در سبک پازل و ماجراجویی هستند. همین هم کافی است تا برای تجربه بازی جدید آن‌ها یعنی Chuchel مشتاق باشیم؛ بازی‌ای که به صورت انحصاری اوایل سال جاری برای کامپیوتر منتشر خواهد شد. در این بازی با شخصیت Chuchel و دوستانش در قالب یک اثر ماجراجویی با المان‌های غنی طنز همراه خواهیم شد که به دنبال به دست آوردن یک آلبالوی با‌ارزش هستند! در طول بازی شاهد انواع و اقسام پازل‌ها خواهیم بود که باید با شخصیت Chuchel یا همکاری با دوستان وی آن‌ها را حل کنید. از طرف دیگر بازی یک سبک طراحی خاص و منحصر‌به‌فرد هم دارد که جلوه جالبی به آن بخشیده است. به هر حال سازندگان Chuchel توانایی خودشان در ساخت این سبک از بازی‌ها را ثابت کرده‌اند و Chuchel هم می‌تواند تجربه جالبی رقم بزند. 

Griftlands

۶- Griftlands

  • تاریخ عرضه: اوایل ۲۰۱۸
  • سازنده: کلی اینترتینمنت

پیش از این در مقاله بازی‌های مستقل مورد انتظار ۲۰۱۸ بازی Griftlands را معرفی کرده بودیم و احتمالا با آن آشنا هستید. Griftlands جدید‌ترین ساخته استودیو کلی اینترتینمنت است که آن‌ها را با بازی‌هایی چون Shank یا Mark of the Ninja و Don't Starve می‌شناسیم. این استودیو ثابت کرده که دوست دارد در سبک‌های مختلفی فعالیت کند و پس از چند بازی در ژانر‌های اکشن/پلتفرمر و تلاش برای بقا، در Griftlands سراغ سبک نقش آفرینی رفته است. البته Griftlands در کنار داشتن المان‌های رایج بازی‌های این سبک، یک سری ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد هم دارد. برای مثال در این بازی، هر چیزی که فکرش را بکنید قابل داد و ستد است و این اصلی‌ترین مکانیسم گیم‌پلی بازی هم به شمار می‌رود. از طرف دیگر، سازندگان Griftlands دقت زیادی به داستان آن داشته‌اند و با یکی از همان بازی‌هایی طرف خواهیم بود که تصمیمات شما در طول بازی تاثیر زیادی روی وقایع آن می‌گذارد. 

به هر حال استودیو کلی پیش از این ثابت کرده که توانایی خلق بازی‌های باکیفیت را دارد و Griftlands هم می‌توانید یک نقطه عطف دیگر در کارنامه آن‌ها باشد. 

Dauntless

۷- Dauntless

  • تاریخ عرضه: سه‌ماهه اول یا دوم ۲۰۱۸
  • سازنده: فینیکس لبز

در حالی که این روز‌ها بازی Monster Hunter World حسابی مورد توجه قرار گرفته و با نمره‌های عالی‌اش نظر طرفداران را جلب کرده است، کاربران پی‌سی در سال ۲۰۱۸ قادر خواهند بود یک بازی مشابه را به صورت رایگان بازی کنند. این بازی که اولین بار در جریان The Game Awards 2016 معرفی شد، Dauntless است و در آن، باید با انواع و اقسام موجودات غول پیکر مبارزه کنید. در واقع داستان بازی از این قرار است که در کره زمین تحت تاثیر یک اتفاق آسیب زیادی دیده و بسیاری از مردم آن کشته شده‌اند. این اتفاق همچنین باعث شده تا موجودات غول‌پیکر مختلفی وارد زمین شوند که برای بقا، باید از انسان‌ها تغذیه کنند. در این بین شما جزو انسان‌هایی است که پس از این اتفاقات زنده مانده‌اند و حال باید با این موجودات غول پیکر مبارزه کنید. 

Dauntless یک اثر رایگان خواهد بود و قطعا از مواردی مثل خرید‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند که باید منتظر ماند و دید که چه تاثیری روی کیفیت آن خواهند داشت. از طرف دیگر بازی را می‌توان هم به صورت انفرادی و هم با همکاری نهایتا سه بازیکن دیگر به صورت تیمی تجربه کرد که قطعا کشتن هیولا‌های بازی در حالت همکاری چندنفره لذت به مراتب بیش‌تری خواهد داشت. 

Total War: Three Kingdoms

۸- Total War: Three Kingdoms

  • تاریخ عرضه: پاییز ۲۰۱۸
  • سازنده: کریتیو اسمبلی

سری Total War بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌های انحصاری کامپیوتر به شمار می‌رود و جزو بهترین آثار سبک استراتژیک است. پس از اینکه استودیو کریتیو اسمبلی، سازنده این سری، دو نسخه از آن را به دنیای وارهمر اختصاص داد و برای اولین بار در تاریخ این سری سراغ جهانی فانتزی رفت، امسال شاهد نسخه تاریخی بزرگ بعدی این سری با نام Total War: Three Kingdoms خواهیم بود که قرار است پاییز روانه بازار شود. کریتیو اسمبلی همان‌طور که از قبل هم وعده داده بود، در Total War: Three Kingdoms سراغ دوره‌ای از تاریخ رفته که پیش از این به آن نپرداخته بود. این دوره تاریخی به تمدن چین مربوط می‌شود و وقایع بازی در ۱۹۰ سال پس از میلاد مسیح روایت می‌شوند. 

داستان بازی از جایی آغاز خواهد شد که تمدن چین در هرج و مرج شدیدی است و یک امپراطور جوان در پی تصرف دیگر حکومت‌های این کشور و رسیدن به سلطنت کلی بر آن است. در این بین گیمر احتمالا مانند نسخه‌های پیشین این سری می‌تواند از بین تمدن‌های مختلف یکی را انتخاب کرده و در برابر این ظلم و ستم‌ها ایستادگی کند. جزییات خیلی زیادی از این بازی در دست نیست ولی آنچه که می‌دانیم این است که کریتیو اسمبلی معمولا نسخه ضعیفی از سری توتال وار نمی‌سازد و همین کافی است تا پاییز امسال منتظر یک بازی استراتژیک عالی دیگر باشیم.

MechWarrior 5: Mercenaries

۹- MechWarrior 5: Mercenaries

  • تاریخ عرضه: دسامبر ۲۰۱۸ 
  • سازنده: پیرانها گیمز

MechWarrior 5: Mercenaries بازی جدید استودیو پیرانها گیمز است و در حالی امسال منتشر می‌شود که نسخه شماره‌دار قبلی سری MechWarrior یعنی MechWarrior 4 در سال ۲۰۰۰ منتشر شده بود و حال پس از غیبتی طولانی، شاهد انتشار یک نسخه جدید در این مجموعه هستیم. در این بازی که وقایع آن در سال ۳۰۱۶ و در دنیای سری بازی‌های BattleTech جریان دارند، گیمر وارد یک موجود مکانیکی بزرگ شده و آن را کنترل می‌کند. این موجود به انواع و اقسام سلاح مجهز شده است که از طریق آن‌ها می‌توانید با دشمنان‌تان مبارزه کنید. در واقع می‌توان گفت که MechWarrior 5: Mercenaries تجربه‌ای شبیه به هدایت تایتان‌ها در بازی Titanfall 2 ارائه می‌دهد و در صورتی که به این دست بازی‌های اکشن علاقه داشته باشید، قطعا باید اسم MechWarrior 5: Mercenaries را هم در لیست بازی‌های مورد انتظار امسال خودتان وارد کنید. 

Anno 1800

۱۰- Anno 1800

  • تاریخ عرضه: زمستان ۲۰۱۸
  • سازنده: یوبیسافت بلو بایت

سری Anno نامی شناخته‌شده برای طرفداران بازی‌های استراتژیک و شبیه‌ساز شهرسازی است. این سری که توسط کمپانی یوبیسافت ساخته شده و منتشر می‌شود، در طول نسخه‌های متعدد خود به دوره‌های تاریخی مختلفی سر زده و اجازه داده که شهرتان را مطابق سبک معماری آن دوران بسازید و با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم کنید. با این حال پس از آنکه یوبیسافت تصمیم گرفت تا این سری را به آینده ببرد، تا حدودی با ریزش طرفداران رو‌به‌رو شد؛ مخصوصا که بازی از نظر کیفی هم افت کرده بود. همین مسائل هم باعث شد تا کمپانی فرانسوی برای نسخه جدید این سری دوباره به گذشته برود و Anno 1800 همان‌طور که از نام آن هم پیدا است، در سال ۱۸۰۰ جریان خواهد داشت و این بار باید شهری در دوران انقلاب صنعتی بسازید و با مسائل مختلف مرتبط با این دوره از تاریخ رو‌به‌رو شوید. 

طی سال‌های اخیر بازی‌های شبیه‌ساز شهرسازی خیلی زیادی را مشاهده نکرده‌ایم و شاید فقط بتوان از Cities Skyline به عنوان یک بازی مدرن در این سبک نام برد. همین امر هم باعث می‌شود تا Anno 1800 برای طرفداران این گروه از بازی‌ها به اثری مورد انتظار تبدیل شود. 

aquanox the angel

۱۱- Aquanox Deep Descent

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸
  • سازنده: دیجیتال ارو

کمپانی THQ Nordic این روز‌ها یکی از فعال‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی است که اخیرا هم با خرید Koch Media به IP‌هایی چون Metro یا Saints Row دسترسی پیدا کرد. این شرکت برای سال ۲۰۱۸ یک بازی انحصاری پی‌سی با نام Aquanox Deep Descent هم تدارک دیده که داستان و گیم‌پلی متفاوت و جالبی دارد. داستان بازی از این قرار است که در آینده‌ای دور سطح زمین به شکلی شده که دیگر امکان زندگی برای انسان‌ها روی آن فراهم نیست و همین امر هم باعث مرگ تعداد زیادی از انسان‌ها شده است. افراد باقی‌مانده برای زندگی به دنیای زیر آب پناه برده و در معدن‌های موجود در آن یا ایستگاه‌هایی که قبل‌تر برای تحقیقات ساخته شده بودند ساکن شده‌اند. گیمر در این بین در نقش یک مبارز فعالیت دارد که باید با زیردریایی خودش با دشمنان مبارزه کرده و همچنین برای به دست آوردن منابع مختلف تلاش کند. 

از حیث گیم‌پلی بازی یک اثر شوتر اول شخص است که در آن می‌توانید زیر دریایی خودتان را به انواع و اقسام تجهیزات و سلاح مجهز کرده و به نبرد با دشمنان بروید. سازندگان همچنین وعده روایت داستانی بسیار غنی در بازی را داده‌اند و البته که Aquanox Deep Descent یک بخش چندنفره هم خواهد داشت که در آن، می‌توانید با سایر بازیکنان مبارزه کنید.

quake champions

۱۲- Quake Champions

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸
  • سازنده: اید سافت‌ور

یکی از رونمایی‌های بتسدا در جریان نمایشگاه E3 2016 بازی Quake Champions بود که ساخته جدید اید سافت‌ور، سازنده بازی‌های دیگری چون Doom است. البته Quake Champions خود جدید‌ترین نسخه از سری قدیمی Quake است که طرفداران قدیمی بازی‌های شوتر اول شخص چندنفره بدون شک آن را و گیم پلی سریع و هیجان‌انگیزش را به یاد دارند. Quake Champions قرار است به عنوان یک بازی رایگان منتشر شود و پیش‌تر بتسدا چندین نسخه بتا هم برای بازی برگزار کرده است که در آن‌ها، کماکان گیم‌پلی سریع که امضای اصلی این سری به شمار می‌رود، دیده می‌شود. از طرف دیگر بازی نقشه‌ها و شخصیت‌های مختلفی دارد که هریک از آن‌ها حس و حال و خصوصیات منحصر‌به‌فردی دارند. 

شاید تنها مساله‌ای که کمی باعث نگرانی‌مان در رابطه با Quake Champions می‌شود، رایگان بودن بازی باشد. چرا که در نسخه بتا هم آزاد کردن شخصیت‌های بیش‌تر سیستم عجیب و غریبی داشت و امیدواریم در نهایت Quake Champions به بازی‌ای تبدیل نشود که آرزو کنیم ای کاش سازندگانش آن را به همان شکل پولی عرضه کرده بودند. 

total war saga thrones of britannia

۱۳- Total War Saga: Thrones of Britannia

  • تاریخ عرضه: ۳۰ فروردین ۹۷
  • سازنده: کریتیو اسمبلی

۲۰۱۸ سالی عالی برای طرفداران سری توتال وار به نظر می‌رسد و در کنار Total War: Three Kingdoms که پیش‌تر آن را معرفی کردیم، شاهد اولین نسخه از سری فرعی Total War Saga این مجموعه با نام Thrones of Britannia هم خواهیم بود. سری Saga قرار است تجربه‌ای جمع و جورتر نسبت به نسخه‌های اصلی این مجموعه باشد که روی بازه‌های تاریخی محدود‌تری تمرکز می‌کند. از این حیث Thrones of Britannia در سال ۸۷۸ پس از میلاد جریان خواهد داشت که در آن وایکینگ‌ها در حال تصرف بریتانیا هستند و قبایل مختلف بومی بریتانیا هم در حال مبارزه یا خدمت به آن‌ها هستند. در این بازی هم مانند دیگر نسخه‌های توتال وار امکان کنترل گروه‌های مختلفی را خواهید داشت تا در نهایت بتوانید با شکست دادن وایکینگ‌ها، آن‌ها را از بریتانیا خارج کنید. 

حضور شخصیت‌های واقعی مثل شاهد آلفرد باعث شده تا بازی از بعد تاریخی هم وفادار به واقعیت باشد. می‌توان انتظار داشت که در صورت موفقیت بازی Thrones of Britannia، در آینده شاهد نسخه‌های بیش‌تری از سری Saga باشیم که روی بازه‌های تاریخی خاصی تمرکز دارند. 

Underworld Ascendant

۱۴- Underworld Ascendant

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸
  • سازنده: آدرساید اینترتینمنت

سری Ultima Underworld جزو قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های نقش آفرینی/اکشن است که اولین نسخه آن به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد. حال کاربران پی‌سی در سال ۲۰۱۸ شاهد جدید‌ترین نسخه این مجموعه با نام Underworld Ascendant خواهند بود که توسط استودیو آدرساید توسعه یافته و ۵۰۵ گیمز هم آن را منتشر کرده است. مانند نسخه‌های پیشین این مجموعه، با بازی نقش آفرینی طرف خواهیم بود که در یک جهان فانتزی جریان دارد و از روندی غیرخطی بهره می‌برد. از حیث گیم‌پلی در این بازی در نقش شخصیت آواتار قرار خواهید گرفت که می‌توانید بدون محدودیت توانایی‌های مختلفی را با پیش‌روی در بازی برای وی فعال کرده و آن را به کاراکتری منحصر‌به‌فرد تبدیل کنید. 

زاویه دوربین بازی به شکل اول شخص است و در طول آن شاهد گروه‌های مختلفی خواهیم بود که می‌توانید با آن‌ها دشمنی کرده یا به دوست‌شان تبدیل شوید. دشمن یا دوست شدن با یک فرقه خاص می‌تواند روی روابط شما با دیگر فرقه‌ها هم تاثیر داشته باشد و در کل، بازی سیستم پیچیده‌ای خواهد داشت و باید حسابی حواس‌تان به تصمیماتی که می‌گیرید باشد. بدون شک Underworld Ascendant این شانس را دارد تا به یک اثر نقش آفرینی موفق تبدیل شود. 

بازی Xenonauts 2

۱۵- Xenonauts 2

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸
  • سازنده: گلدهاوک اینترتینمنت

آخرین بازی انحصاری پی‌سی که در این لیست آن را معرفی می‌کنیم، Xenonauts 2 است که پس از موفقیت‌های نسخه اول این مجموعه در دست ساخت است. این بازی را بیش از هر چیز دیگری می‌توان با سری XCOM مقایسه کرد و مانند آن بازی، با یک اثر تاکتیکی و نوبتی طرف هستیم. وقایع بازی در دوران جنگ سرد روایت می‌شوند که البته نباید منتظر بازی واقع‌گرایانه‌ای باشید؛ چرا که در به جای مبارزه با سرباز‌های واقعی در دوران جنگ سرد، باید با موجودات فضایی رو‌به‌رو شوید که زمین را تسخیر کرده‌اند و وظیفه شما ایستادگی در برابر آن‌ها است. در کل بازی چه از نظر داستان و چه از نظر گیم‌پلی شباهت خیلی زیادی به سری XCOM دارد و به همین دلیل هم آن را دنباله معنوی این سری می‌نامند. پس اگر طرفدار این سبک بازی‌ها باشید، بدون شک Xenonauts 2 اثری مورد انتظار برای‌تان خواهد بود.