فیس‌بوک اپلیکیشن ویژه‌ی اشتراک گذاری ویدیو ارائه کرده است که یک صندوق ورودی مشترک برای ارسال نظر در اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

فیسبوک اپلیکیشن مختص اشتراک گذاری ویدئو ارائه داد

فیسبوک اپلیکیشنی معرفی کرده است که همانند یوتیوب، امکان اشتراک‌گذاری ویدئو را فراهم می‌سازد. این اپلیکیشن، فیسبوک کریتور (Facebook Creator) نام‌گذاری شده است و ابزارهایی نظیر ضبط ویدئو، به‌روز‌رسانی استوری‌ها و ارسال پیام در پلتفرم‌های مختلف فیسبوک را در اختیار قرار می‌دهد.

فیسبوک مدت‌ها پیش اپلیکیشنی با نام فیسبوک منشنز (Facebook Mentions) ارائه کرد که مختص کاربران عضو این شبکه اجتماعی و حتی سلبریتی‌ها بود. در واقع فیسبوک کریتور، نسخه به‌روزرسانی و بازنویسی شده اپلیکیشن فیسبوک منشنز است.

نرم‌افزار موبایل کریتور دو قابلیت اساسی دارد؛ یکی ویژگی‌ لایو که کاربران می‌توانند به کمک آن، خروجی لایو خود را به دو صورت به اشتراک بگذارند. در روش اول، ویدئو‌ بلافاصله پس از ضبط به اشتراک گذاشته می‌شود و امکان افزودن استیکر و فریم‌ به آن وجود دارد. همچنین امکان تصویربرداری وجود دارد که پس از اعمال ویرایش‌، در قسمت استوری فیسبوک یا دیگر پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود (هنوز مشخص نیست این امکان شامل اینستاگرام هم خواهد شد یا خیر).

دومین قابلیت اساسی این اپلیکیشن، برقراری ارتباط است؛ کریتور یک صندوق ورودی مشترک برای ارسال نظرات در فیسبوک، اینستاگرام و سایر پیام‌رسان‌های مربوطه ایجاد می‌کند تا جهت پاسخگویی به افراد مجبور به گشت و گذار در هر یک از نرم‌افزارها نشوید. البته به نظر نمی‌رسد این اپلیکیشن قادر به پوشش‌دهی کلیه پیام‌هایی باشد که در سرویس‌های مختلف فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ اما به هر حال برای شروع قابلیت خوبی است.

در حال حاضر می‌توانید فیسبوک کریتور را از طریق فروشگاه اپل استور دانلود کنید، نسخه اندروید این نرم افزار طی ماه‌های آینده عرضه خواهد شد.

چنانچه با قابلیت‌های مذکور زیاد سر و کار دارید، این نرم افزار موبایل برایتان مفید واقع خواهد شد. از سویی دیگر ممکن است داستان از این قرار باشد که فیسبوک از این طریق قصد دارد حمایت خود از جامعه وبلاگ‌نویسان مستقل را نشان دهد. به نظر می‌رسد افرادی که درخواست تجدید نظر در اپلیکیشن فیسبوک منشنز داده بودند، در حال دست و پنجه نرم کردن با خطاها و تغییرات به‌وجودآمده در یوتیوب هستند. فیسبوک قصد دارد هر چه سریع‌تر نسبت به برطرف‌سازی این خطاها اقدام کند.

بر اساس سیاست‌های فیسبوک، قابلیت‌های یک برنامه به‌طور ناگهانی تغییر نمی‌یابند؛ اما تداوم در اجرای تعهد می‌تواند به نفع مردم باشد.